Ontdek hoe je SEO voor een restaurant in Amsterdam kunt toepassen

Het maakt niet uit wat voor bedrijf je hebt of wat voor website je wil opzetten. Je wil namelijk ongeacht je product(en) of dienst(en) gemakkelijk gevonden worden door zoekmachines. Om optimaal vindbaar te zijn, is goede SEO van immens belang. Dit geldt ook voor restaurants, cafés en bars. Dergelijke bedrijven kunnen veel halen uit local SEO. De term “local SEO” oftewel lokale SEO verwijst naar zoekwoorden waarbij er ook een plaats is genoemd. “Restaurant X in Amsterdam” is daar een goed voorbeeld van. Hoe zorg je dan voor de ideale SEO voor een restaurant in Amsterdam? Daar vertellen wij je over.

Optimaliseer je SEO voor een restaurant in Amsterdam

Eén van de belangrijkste zaken waar je rekening mee houdt bij het optimaliseren van je website, is schrijven voor mensen. Dit klinkt misschien niet geloofwaardig, maar dat is het wel. Veel bedrijven lopen kansen mis doordat ze zoveel mogelijk proberen hun website te optimaliseren voor zoekmachines. Daarbij letten ze op de technische aspecten van SEO. Echter, een bezoeker kijkt anders naar je website dan een computer. Houd je content daarom duidelijk, beknopt en aantrekkelijk. Zet zoekwoorden ook niet op plekken waar ze niet horen. Deze tactiek werkt immers niet meer, omdat ook de algoritmen van zoekmachines zijn aangepast. Zo lang je je zoekwoorden op een natuurlijke manier gebruikt, zit je goed. Je richt je namelijk op het toevoegen van informatie en persoonlijkheid. Hierdoor vinden bezoekers je pagina handig en interessant.

Misschien wil je toch weten welke technische aspecten je kunt toepassen. Dat is begrijpelijk. Je richt je namelijk op bezoekers, maar wil ook gemakkelijk gevonden worden in zoekmachines. Hoe pas je dan SEO toe voor een restaurant in Amsterdam? Je zorgt ervoor dat je zoekwoorden op plaatsen staan waar zoekmachines én bezoekers ze gemakkelijk kunnen vinden. Denk maar aan paginatitels, metatag-beschrijvingen en koppen. Hierbij plaats je je zoekwoorden zo dicht mogelijk bij het begin van je paginatitel. Let tevens op je metabeschrijving. Dit is namelijk het eerste wat potentiële bezoekers zien in zoekmachines. Als je metabeschrijving duidelijk en interessant is, klikken bezoekers eerder op je pagina. Linkteksten en goede hyperlinks zijn ook zeer belangrijk. Verder houd je je website up-to-date. Je krijgt namelijk een hogere positie in zoekmachineresultaten als je website regelmatig wordt geüpdatet.

Specifieke tips voor restaurant websites

Hierboven hebben we je enkele tips gegeven om je website beter vindbaar te maken in zoekmachines. Deze tips zijn echter vrij algemeen. Je past namelijk iets andere SEO toe voor een restaurant in Amsterdam. Denk hierbij aan de volgende onderdelen:

  • De locatie van het restaurant;
  • Het type eten dat je aanbiedt zoals frietjes, Italiaans eten, Mexicaanse gerechten, enzovoorts;
  • De sfeer van het restaurant;
  • Hoe het eten eruitziet;
  • Wat de ervaringen van andere gasten zijn.

De eerste twee onderdelen verwerk je in de tekst. De volgende twee punten middels video’s en foto’s. Om het laatste punt te implementeren, geef je gasten de mogelijkheid om recensies achter te laten. Pas deze technieken toe en zie hoe je restaurant-website beter scoort in zoekmachines!